PIZZA TIME

Nyss ätit pizza med Lisa och Björn , Det vart super gott men det är ju inte så konstigt för det är ju jag som lagade den .

  • PIZZADEG:
  • 1/2 pkt jäst - Smula sönder jästen i stor bunke och tillsätt:
  • 2 dl ljummet vatten och lös upp jästen i vattnet. Tillsätt:
  • 5 dl vetemjöl och:
  • 3 msk olivolja.
  • Jag hade i vitlök , basilika och oregano i degen med blir mycket godare smak då .
    Sedan brynde jag köttfärsen och hade i tomatpure, vitlök , basilika , svartpeppar och salt .
    Vänta vänta vänta på att degen ska jäsa i ca en timme .
    Va tvungen att riva osten själv men jag föredrar färdig riven :P
    När pizzadegen är klar så släng på allt och sedan in i ugnen i ca 200 grader ni avgör själva när den är klar :)
    Jag gillar när den är hård och sprö botten .







    Kommentarer
    Postat av: emmelist

    ahh.. jag bor i umeå.. haft soligt å skönt :D

    2009-10-15 @ 19:01:37
    URL: http://emmelist.blogg.se/
    Postat av: Anonym

    =0) bakgavel sitter bakpå lastbilar, det du tycker är överskattat heter bakKavel eller bara Kavel... =0)

    2009-10-16 @ 09:55:48
    Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

    Haha, ja den kaveln var snygg ;)

    2009-10-16 @ 14:51:46
    URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
    Postat av: jennifer

    Haha okey :P men skitsamma ni fatta poängen iaf :D

    2009-10-16 @ 19:24:28
    URL: http://jenniiifeer.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0