Är den farlig eller inte?

Läste en artikel på Aftobladet förut och det handlade om en familj som vägrar att få sin Amstaff avlivad för att det inte finns några papper på den . Då slog det mej att det är ju en väldiga diskutioner om det här om den  är den farlig eller är den inte farlig ? Mina åsikter är att det beror helt enkelt på ägaren finns så jävla många "mest ungdomar" som skaffar sig en kamphund för att det är "Tufft" och sen finns det idioter som verkligen uppfostrar dom till aggresiva men sen finns det också folk som verkligen kan uppfostra dom och jag tror det är en större antal än dom andra två . Min mamma hade en Amstaff hon heter Astah , Världens goaste hund och jätte lugn den ända gångerna hon gör ljud ifrån sig är när man leker med henne , jag försår inte riktigt hatet mot dessa vackra djur ? Så fort en kamphund har gjort något fel så står det  i tidningen att tex KAMPHUND BET EN 10 ÅRING , Men när en vanlig Schäffer eller ngt annan ras har gjort något sånt så står aldrig vad det är för ras ? Varför? Dra inte alla kamphundar över en kam men jo jag vet att det finns kamphundar som attackerar folk men det är inte bara den rasen som gör det det kan ju hända med vilken jävla hundras som helst och det gör det ju .

Vad tycker ni om kamphundar? Jag har sagt mitt så är jätte intresserad om vad ni har att säga .






Ser denna sötnosen farlig ut ? :)


Kommentarer
Postat av: Sarah

Helt rätt Jennifer! Stör mej på såna diskutioner jag också.

2009-10-17 @ 17:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0